Rupit, apartaments Rurals el Coll...

Després de l'escapada, les vacances amb el peque. Enguany volíem fer platja, però al final ho vam canviar, i menys mal, per que el temps no ens hagués acompanyat per anar a la platja!

Direcció cap a uns km passat Rupit, els Apartaments Rurals El Coll, una caseta per nosaltres en una vall de prats verds i envoltats de muntanya miressis cap on miressis. Silenci... pau i tranquil.litat.
Els porten en Joan i la seva família, unes persones encantadores, ens vam sentir molt a gust.

Volíem caminar, Però el Pol no va estar massa per la feina, potser és massa petit encara, La qüestió que amb el Pol al damunt o sense vam fer alguna que altra excursió. I caminar pels voltants de la casa, entre les gallines, les vaques i els gossos ens en vam fer un tip.

Rupit, el sal de Sallent, el Santuari de la Salut, Tavertet, Hostalets d'en Bas, Olot... i vam tornar al Molló Park... i vam pujar a tots els tobogans que ens vam trobar!!! I pujar a tots els tractors, motos, bicicletes que tenien al super-sorral!!

Rupit

Anant cap el Sal de Sallent, pedretes al rierol

Molló Park, donant de menjar a les marmotes

I a les cabres!!!
Dels menjars..una pinzellada...

El dia que vam anar a Molló al baixar vam passar per Hostalets d'en Bas, parada a la Carnisseria Aulina, vam comprar costelles de xai, xais criats a la Vall d'en Bas. Boníssimes, acompanyades d'all-i-oli fet a casa... La va fer l'Albert a les brases i el Pol el va ajudar a fer foc, i ell, content!!!

De l'hort de la casa rural, el Joan ens va oferir aquestes bajoques (mongeta tendra) que ells en diuen genolls de Crist o mongetes del Carme. Sanes i saludables. Senzillament, unes bajoques i carabassons bullits... Perfecte!

Les seves primeres tomàquets... Amanides per sopar!!!

I l'obsequi abans de marxar, una col lila preciosa, en amanida i la típica "coleslaw" ...

Una de les excursions va ser a El Pinós Nou, una explotació ramadera que està abans d'arribar a "El Coll", a comprar llet acabada de munyir. Un deu! Ens van ensenyar els faisans que tenien, ens van deixar veure i tocar els vedells acabats de néixer, les  vaques, com les munyien (tot automatitzat)... com a casa nostre, vaja! I em van explicar com fer el mató. Ho vaig trobar tan senzill que vam comprar més llet per fer la proba. Sorpresa la meva, va quedar perfecte!!

Posem la llet al foc, ha de ser llet no pasteuritzada, com la que teníem! Quan  comença a bullir afegim suc de llimona amb un pols de sal i la llet es qualla. La posem sobre un drap humit que farà de colador. Ho deixem reposar fora de la nevera unes hores i ja es pot menjar.Vaig flipar!
Mató en procés
Mató acabat!

I ja la darrera però no la última a Cantonigrós, vermut a Ca la Laia i dinar al Restaurant Ca l'Ignasi, per rematar-ho amb la compra d'embotits a Can Colom... pilota , somaia, bull, secallona... un pà del Forn de l'Era de Rupit...i sopar resolt!

Segona part de les vacances acabada!