Sopa Thai!! Tom Yang Kung

Quanta raó tenen quan es diu que tot el bo s'acaba, vacances acabades i sant tornem-hi la rutina torna de nou! Acabar les vacances té les seves coses bones, tornes i gaudeixes dels records, mires fotos i sempre hi ha moments que el teu cap encara és allà!

Aquestes que he fet ara han estat molt tranquil.les, de la piscina a la platja, i moltes activitats amb el petit, i alguna cosa sense!

He aprofitat per posar ordre a aquelles receptes que tinc pendents de fer, acabar un parell de llibres que tenia i aprofitar per posar ordre al les llistes de prioritats. Aquest darrer punt, sé que no el seguiré... doncs encara hi ha tres receptes que tinc pendents de fer des del mes de gener, no he trobat el moment, altres han passat al davant per diferents motius. Però algun dia les faré, fotografiaré i penjaré.

El motiu d'aquest post és el meu viatge a Nepal i Tailàndia de l'any 2010... fa una eternitat, però aquestes vacances he tingut records... A Bangkok, vaig poder assistir a un curs de cuina tailandesa, i en vaig quedar enamorada per tot... la visita al mercat, la manera de fer, els estris que fan servir per fer-la, l'hospitalitat d'aquella gent i el resultat dels plats... moltes vegades aquí no trobem els ingredients per fer-los, però quan en veig algun, aprofito!

Dels dies de vacances, un dia vaig haver de baixar a Reus, un cop vaig fer el que havia de fer, passar-me pel mercat per comprar el dinar. Volia fer alguna cosa asiàtica...

Doncs som-hi, necessitem:

Oli de xili
150 ml de llet de coco
400 ml de brou de peix
Lemongrass, vaig substituir per porro
1 galanga o ganagal
1 cullerada i mitja de salsa d'ostres
mitja cullerada de sucre
150 gr de llagostins pelats
Les seves peles i caps per fer el brou de peix

Comencem per fer l'oli de xili (que no vam fer servir, ja tenia el punt picant... i no som de picants forts)
Netegem 3 xilis, els tallem petits i els posem dins d'un pot, omplim amb oli d'oliva i el deixem reposar. A dia d'avui us puc dir aquest oli és potent.

Fem el brou de peix (pot ser de pollastre, però així aprofitava les peles i els caps dels llagostins), vaig fer un caldo lleuger, vaig passar les peles i els caps per la paella amb una mica d'oli, aixafant els caps, quan estan sofregits els posem dins una olla amb aigua bullint (450ml) junt amb mitja ceba. Que bulli 15min i  el colem i reservem.

Agafem el wok, una mica d'oli i passem els cues dels llagostins. Dos minuts i fora, reservem.

En el mateix oli, hi posem el porro i l'all tallat finet, la galanga (pelada i tallada), i el xili trossejat.
Ho deixem cinc minuts.
Mentre netejarem i tallarem els shiitakes.
Passats els cinc minuts i tirem el brou de peix i la llet de coco, i aprofitem per posar-hi els bolets, la salsa d'ostres i elsuc de llima.
Esperem que bulli i tirem les cues de llagostins, dos minuts i fora.

Hi posem el coriandre tallat per sobre i ja podem servir.

Es serveix amb una culleradeta d'oli de xili, al gust de picant, jo no ho vaig fer!!!

A vegades no ens atrevim a fer plats exòtics (vaja, que no són nostres!) a casa, però aquesta sopa és el mateix que deu ser per ells fer una escudella, no? no hem de tenir por!!!

Una sopa estimulant i antioxidant pels ingredients que porta com la galanga (o ganagal, que és una arrel com el gingebre, però no és picant) i podríem dir que és diürètica per l'all. Si hi posem llet de coco light és una sopa que podria ser acceptada com a àpat de règim. I la  Tom Yang Kung està feta amb gambes gegants, però la vaig fer amb llagostins que les gambes eren congelades.

Si voleu veure un parell de posts que vaig fer de la meva estada allà, ho podeu fer aquí o bé aquí. I si mai aneu a Bankok i voleu fer un curs de cuina us podeu dirigir aquí. La May Kaidee's us tractarà de perles! Jo en vaig sortir encantada.

Intenteu de fer-la, i ja m'explicareu!!!

Bones vacances si les esteu gaudint o encara les heu de fer!